Mesto
Komárno
Kde to dýcha históriou
  • je výkonným a organizačným útvarom primátora,
  • usmerňuje používanie štátnych symbolov na územní mesta,
  • zabezpečuje úlohy súvisiace s riadením a správou najmä:
  • zostavovanie plánu pracovného programu primátora a pomoc pri jeho stavovaní,
  • vedenie evidencie dohodnutých rokovaní a ich príprava, vrátane ich zabezpečovania,
  • organizovanie prijímania návštev u primátora a účasť primátora na rôznych podujatiach, kde je oficiálne pozvaný, včítane prípravy aj jeho účinkovania,
  • prípravu a zvolávanie porád primátora, vyhotovovanie zápisníc z porád a zabezpečenie ich distribúcie,
  • vyhotovovanie záznamov z rokovaní a ich archivácia,
  • kontrolu plnenia úloh,
  • vedenie evidencie pošty primátora, zodpovedá za úplnosť a správnosť informácii zverejňovaných v mene mesta a primátora,
  • styk a komunikáciu s médiami,
  • prípravu podkladov k vyjadreniam primátora mesta na základe požiadaviek médií,
  • spracovanie a poskytovanie informácií o aktivitách MsÚ a jednotlivých oddelení MsÚ pre tlač,
  • sekretársku a asistenčnú službu pre primátora a zástupcov primátora,
  • v prípade osobných podaní vykonáva funkciu podateľne,
  • informuje verejnosť o činnostiach samosprávy prostredníctvom médií a webovej stránky mesta, prispieva k budovaniu pozitívneho imidžu mesta, dohliada nad aktuálnosťou zverejnených tlačových správ na internetovej stránke mesta.
  • zastupovanie mesta v právnych veciach pred orgánmi súdu, prokuratúry a ostatnými orgánmi štátnej správy v rozsahu poverenia,
  • poskytovanie právnej pomoci odborom mestského úradu, Mestskej polícii a organizáciám v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta,
  • oblasť legislatívy,
  • overuje právnu stránku zmluvných vzťahov a eviduje zmluvy mesta,
  • overuje právnu stránku návrhov na odpredaj, prenájom a podnájom majetku mesta,
  • kontrolu dodržiavania podmienok zmlúv, týkajúcich sa nehnuteľného majetku mesta a navrhuje opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov,
  • účasť pri vyšetrovacích úkonoch, pri oboznámení sa s výsledkami vyšetrovania a vyhľadávania v rozsahu poverenia,
  • kontrolu právnej správnosti všeobecne záväzných nariadení mesta,
  • agendu sťažností v zmysle zákona o sťažnostiach,
  • agendu petícií v zmysle zákona o petíciách,
  • agendu spojenú so sprístupňovaním informácií v zmysle zákona o poskytnutí informácií v druhostupňovom konaní
  • prípravu podkladov pre výberové konania a osobné pohovory na obsadenie funkčných miest zamestnancov mesta, riaditeľov príspevkových a rozpočtových organizácií mesta v súlade s platnou legislatívou s výnimkou riaditeľov škôl a školských zariadení.

– agendu stavebného úradu na úseku územného rozhodovania a stavebného poriadku, ako aj špeciálneho stavebného úradu pre miestne a účelové komunikácie pre Mesto Komárno ako prenesený výkon štátnej správy,

– agendu stavebného úradu na úseku územného rozhodovania a stavebného poriadku, ako aj špeciálneho stavebného úradu pre miestne a účelové komunikácie aj pre obce združené v spoločnom stavebnom úrade v rozsahu stanovenom zmluvou o zriadení spoločného stavebného úradu, a to pre obce Kameničná, Zlatná na Ostrove, Vŕbová nad Váhom, Virt, Patince, Marcelová, Chotín, lža.

–    zabezpečuje prenesený výkon štátnej stavebnej správy a vyvlastňovania vyplývajúci zo zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov najmä:

  • vydáva územné rozhodnutia, stavebné povolenia, kolaudačné rozhodnutia, rozhodnutia o vyvlastnení a zmeny týchto rozhodnutí,
  • vydáva oznámenia k ohláseniu jednoduchých stavieb, stavebných úprav, udržiavacích prác,
  • vydáva rozhodnutia na povolenie terénnych úprav, umiestnenia informačných, reklamných a propagačných zariadení,
  • povoľuje zmeny účelu užívania stavby, zmenu stavby pred jej dokončením,
  • nariaďuje údržbu stavieb, vykonávanie nevyhnutných úprav, zabezpečovacích prác, odstraňovanie stavieb, dodatočne povoľuje stavby,
  • vykonáva štátny stavebný dohľad,
  • prerokováva priestupky fyzických osôb a správne delikty právnických a fyzických osôb oprávnených na podnikanie a ukladá pokuty,
  • vydáva rozhodnutia o vstupe na cudzie pozemky a stavby, o uložení opatrení v prípade potreby na susednom pozemku alebo stavbe,
  • zabezpečuje a vykonáva prenesený výkon štátnej správy špeciálneho stavebného úradu vyplývajúci zo zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov,
  • eviduje a ukladá dokumentáciu všetkých písomností týkajúcich sa činnosti stavebného úradu mesta,
  • plní funkciu štatistickej jednotky,
  • plní úlohy vyplývajúce zo zmluvy mesta o spoločnom obecnom úrade.
  • vybavuje a zabezpečuje agendu vyplývajúcu zo zákona o matrikách vrátane vykonávacích predpisov, zákona o rodine, zákona o mene a priezvisku, zákona o štátnom občianstve a zákona o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom,

Rodná matrika:

  • vedie knihu a index knihy narodení,
  • vyhotovuje výpisy z knihy narodení na použitie v tuzemsku a v cudzine,
  • prijíma vyhlásenia rodičov o určení otcovstva pred a po narodení dieťaťa,
  • prijíma vyhlásenia osvojiteľov o voľbe mena osvojeného dieťaťa,
  • prijíma vyhlásenia rodičov o voľbe štátneho občianstva pre svoje dieťa podľa medzinárodných zmlúv,
  • vyhotovuje výpisy z knihy narodení pre účely výmeny matrík s cudzinou,
  • plní oznamovaciu povinnosť o narodení dieťaťa a zmenách v knihe narodení príslušným orgánom podľa osobitných predpisov,
  • pripravuje zbierku listín na odovzdanie do matričného archívu Okresného úradu Komárno za predošlý rok,
  • vykonáva oznamovaciu povinnosť po určení otcovstva elektronicky do e-schránky súdov,
  • vykonáva obnovy knihy narodení v prípade straty alebo zničenia,
  • vykonáva záznamy a zmeny do knihy narodení,
  • vyhotovuje zápisnice o narodení dieťaťa v cudzine pre Osobitnú matriku MV SR,
  • postupuje žiadosti občana o pridelenie, zmenu, overenie alebo potvrdenie o rodnom čísle na Centrálnu evidenciu pobytu obyvateľov SR v Banskej Bystrici,
  • vybavuje žiadosti občanov o zmene mena alebo priezviska,
  • vybavuje žiadosti občanov o úpravu mena alebo priezviska.

Úmrtná matrika:

  • vedie knihu a index knihy úmrtí
  • vyhotovuje výpisy z knihy úmrtí na použitie v tuzemsku a v cudzine,
  • vyhotovuje výpisy z knihy úmrtí pre účely výmeny matrík s cudzinou,
  • plní oznamovaciu povinnosti o úmrtí občana a zmenách v knihe úmrtí príslušným orgánom podľa osobitných predpisov (oddelenie cudzineckej polície, Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, okresné súdy, daňový úrad, Generálna prokuratúra, Sociálna poisťovňa),
  • vykonáva oznamovaciu povinnosť zomretých osobitne elektronicky do e-schránky súdov,
  • pripravuje zbierku listín na odovzdanie do matričného archívu Okresnému úradu Komárno za predošlý rok,
  • vykonáva obnovu knihy úmrtí v prípade straty alebo zničenia,
  • vykonáva záznamy a zmeny v knihe úmrtí,
  • vyhotovuje zápisnice o úmrtí občana v cudzine pre Osobitnú matriku MV SR v Bratislave,
  • zapisuje vyhlásenia občana za mŕtveho príslušným okresným súdom do knihy úmrtí.

Sobášna matrika:

  • vedie knihu a index knihy manželstiev,
  • vyhotovuje výpisy z knihy manželstiev na použitie v tuzemsku a v cudzine,
  • prijíma žiadosti občanov (tzv. Žiadosť o uzavretie manželstva) a zabezpečuje všetky úlohy spojené s uzatváraním manželstiev pred miestne príslušným orgánom štátu,
  • vyhotovuje podklady na uzavretie manželstva pred orgánom cirkvi alebo náboženskej spoločnosti,
  • pripravuje sobášne obrady, zúčastňuje sa na obrade, predstavuje snúbencov sobášiacemu, vyhotovuje zápisnice o uzavretí manželstva,
  • vyhotovuje potvrdenia nahrádzajúce osvedčenie o právnej spôsobilosti na uzavretie manželstva v cudzine,
  • prijíma vyhlásenia manželov po rozvode o tom, že opäť prijímajú svoje predošlé priezvisko, následne vybavuje vyhlásenia, vykonáva zmeny v príslušných evidenciách,
  • vyhotovuje výpisy z knihy manželstiev pre účely výmeny matrík s cudzinou,
  • plní oznamovaciu povinnosti o uzavretí manželstva a zmenách v knihe manželstiev príslušným orgánom podľa osobitných predpisov,
  • pripravuje zbierku listín na odovzdanie do matričného archívu Okresnému úradu v Komárne za predošlý rok,
  • vykonáva obnovu knihy manželstiev v prípade straty alebo zničenia,
  • vykonáva záznamy a zmeny v knihe manželstiev,
  • vyhotovuje zápisnice o uzavretí manželstva v cudzine pre Osobitnú matriku MV SR v Bratislave,
  • vydáva povolenia k uzavretiu manželstva pred iným matričným úradom.

Matrika vykonáva ďalšie činnosti súvisiace s matričnou agendou a iné činnosti:

  • vydáva výpisy z matričných kníh na viacjazyčných štandardných formulároch (VŠF s glosárom) pre účely použitia v štátoch EU,
  • porovnáva osobné údaje z matričných kníh s údajmi v registri obyvateľov (REGOB) a následne ich opravuje,
  • porovnáva osobné údaje z matričných kníh s údajmi v IS CISMA a následne ich opravuje,
  • zabezpečuje spravodajskú povinnosť matričného úradu voči Štatistickému úradu SR,
  • zapisuje rozhodnutia domácich a zahraničných súdov podľa platných právnych predpisov.

Vykonáva služby lOM:

  • sprostredkuje Výpis z katastra nehnuteľností,
  • sprostredkuje Výpis z obchodného registra,
  • sprostredkuje Výpis z registra trestov,
  • vykonáva zaručenú konverziu z listinnej do elektronickej podoby,
  • vykonáva zaručenú konverziu z elektronickej do listinnej podoby.
  • organizovanie porád prednostu,
  • prijímanie stránok, oficiálnych hostí a návštev,
  • styk s orgánmi štátnej správy a s inými organizáciami a inštitúciami,
  • vedenie protokolu spisovej agendy MsZ,
  • organizovanie kolobehu písomností v zmysle spisového a registratúrneho poriadku MsÚ,
  • vybavovanie bežnej korešpondencie a administratívnej agendy prednostu MsÚ,
  • ďalšie činnosti podľa pokynov prednostu MsÚ,
  • vybavovanie žiadostí o poskytnutie informácie podľa zákona č. 211/200 Z.z.,
  • vybavovanie petícií,
  • koordinuje spoluprácu prednostu MsÚ s mestským úradom pri vybavovaní došlej pošty (príprava konceptov listov a správ zo strany zamestnancov MsÚ),
  • podieľa sa na zostavovaní a usporiadaní návrhu pracovného programu prednostu,
  • koordinuje všetky návštevy prednostu MsÚ,
  • vedie evidenciu dohodnutých konaní,
  • zabezpečuje a vyhotovuje príslušné podklady a materiály prednostovi MsÚ k rokovaniam,
  • koordinuje styk a spoluprácu prednostu MsÚ s politickými stranami a hnutiami vyvíjajúcimi činnosť v meste,
  • koordinuje styk prednostu MsÚ s ústrednými orgánmi, orgánmi štátnej správy a inými organizáciami a inštitúciami,
  • koordinuje styk prednostu MsÚ s občanmi mesta,
  • koordinuje styk zamestnancov mesta s prednostom MsÚ,
  • vykonáva ďalšie činnosti zabezpečujúce riadny chod sekretariátu podľa pokynov prednostu MsÚ,
  • zúčastňuje sa na rokovaniach a akciách podľa pokynov prednostu MsÚ.
  • komplexnú personálnu agendu zamestnancov mesta, poslancov mestského zastupiteľstva a uchádzačov o zamestnanie,
  • prípravu dohôd o vykonaní práce, o pracovnej činnosti a o brigádnickej práci študenta a vedie ich evidencie
  • vedenie osobných spisov zamestnancov,
  • vedenie centrálnej evidencie zamestnancov a zvlášť evidencie zamestnancov so zníženou pracovnou schopnosťou,
  • vedenie evidencie dochádzky, práce nadčas, pracovnej pohotovosti, dovoleniek, práceneschopnosti a iných pracovno-právnych náležitostí,
  • prípravu výberových konaní na obsadenie pracovných pozícií podľa pokynov prednostu mestského úradu,
  • styk s poisťovňami, príslušným úradom práce, daňovým úradom,
  • preverovanie splnenia kvalifikačných predpokladov a osobitných kvalifikačných predpokladov zamestnancov,
  • mzdovú agendu pre zamestnancov mesta vrátanie likvidácie miezd a vedenia evidenčných listov dôchodkového poistenia, odvody do poisťovní, dane zo závislej činnosti
  • vyhotovuje výkazy pre štatistický úrad,
  • vedie daňové vyhlásenia zamestnancov,
  • vyhotovuje rôzne potvrdenia o zdaniteľnej mzde a pracovnom pomere pre zamestnancov mesta.
  • zabezpečuje výkon štátnej správy prenesený na mesto v oblasti ochrany pred požiarmi, zabezpečuje agendu CO – obrany – hospodárskej mobilizácie – povodňovej ochrany, PO, BOZP.
  • štáb obrany mesta zabezpečuje činnosť a plnenie opatrení aj mestskej povodňovej komisie

V oblasti požiarnej ochrany:

  • vykonáva vstupné a pravidelné preškolenia zamestnancov mesta v danej oblasti,
  • vykonáva pravidelné kontroly v oblasti požiarnej ochrany,
  • vykonáva školenie protipožiarnych hliadok,
  • vykonáva preventívne protipožiarne kontroly v objektoch nachádzajúcich sa na území mesta, kde kontroly nevykonáva štátny požiarny dozor,
  • vedie agendu o preventívnych protipožiarnych kontrolách v zmysle príslušných právnych predpisov.

V oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci:

  • vykonáva vstupné a pravidelné preškolenia zamestnancov mesta v danej oblasti,
  • v spolupráci s vedúcimi zamestnancami vypracováva vnútroorganizačné normy v danej oblasti,
  • zabezpečuje školenie vodičov a zamestnancov, ktorí sú oprávnení viesť služobné motorové vozidlo,
  • zodpovedá za vedenie evidencií v zmysle príslušných právnych predpisov pre oblasť BOZP,
  • spolupracuje so samostatným odborným referentom na úseku personalistiky pri vedení evidencií vyplývajúcich z predpisov v oblasti BOZP,
  • vedie knihu kontrol a zabezpečuje organizáciu kontrol v príslušnej oblasti.

V oblasti obrany a hospodárskej mobilizácie:

  • zodpovedá za vedenie agendy krízového štábu podľa príslušných predpisov,
  • zodpovedá za oslobodzovanie zamestnancov mesta od výkonu mimoriadnej služby v osobitných situáciách,
  • zabezpečuje prednostné telefónne spojenie pre pevné linky v prípade vzniku mimoriadnej situácie,
  • zodpovedá za vedenie agendy prídelového hospodárstva podľa príslušných predpisov.

V oblasti civilnej ochrany:

  • vypracováva a aktualizuje plán ochrany mesta,
  • zabezpečuje agendu vyrozumenia organizácií a varovania obyvateľstva,
  • vypracováva a aktualizuje plán evakuácie a plán ukrytia obyvateľstva,
  • zabezpečuje prostriedky individuálnej ochrany obyvateľstva a vedie príslušnú dokumentáciu výdaja, skladovania a ošetrovania,
  • zodpovedá za údržbu skladu CO.

V oblasti protipovodňovej ochrany:

  • spracováva a zostavuje povodňový plán záchranných prác mesta Komárno a predkladá ho na schválenie okresnému riaditeľstvu Hasičského a záchranného zboru.
  • vedie povodňový denník.
  • vyhotovuje súpis pracovných síl a vecných prostriedkov na ochranu pred povodňami
  • zúčastňuje sa povodňových prehliadok na vodných tokoch pretekajúcich cez územie mesta.

V oblasti energetiky:

  • komplexnú agendu energetiky,
  • eviduje spotrebu plynu, vody a elektriny v spoločnosti
  • plánuje externú a internú údržbu na energetických zariadeniach,
  • rozúčtováva energie pre odberateľov,
  • príprava podkladov verejného obstarávania na elektrinu a plyn,
  • zabezpečuje vyhotovenie revíznych správ v rámci mestského úradu,
  • zabezpečuje bezproblémový chod počítačovej siete vrátane všetkých zariadení pripojených na sieť (správa serverov, klientov),
  • zabezpečuje plynulý chod informačného systému úradu,
  • vykonáva všetky potrebné aktualizácie a konfigurácie,
  • navrhuje, prehodnocuje, vytvára a reorganizuje stromovú štruktúru (hierarchiu) priečinkov na serverových diskoch a diskovom poli. V súlade s platnou organizačnou štruktúrou aplikuje na ne prístupy – oprávnenia súborového systému.
  • organizuje školenia týkajúce sa práce s informačným systémom mesta,
  • navrhuje a predkladá na schválenie plán rozvoja informačných systémov,
  • zodpovedá za aplikovanie bezpečnostných zásad a opatrení na prevádzku informačného systému,
  • zabezpečuje obstaranie, opravu, údržbu, záručný a pozáručný servis počítačov, počítačového príslušenstva a softvéru,
  • aktualizuje databázy podnikateľov, katastra nehnuteľností a databázy sociálnych dávok, z centrálnych štátnych registrov,
  • vykonáva archiváciu dát a antivírovú ochranu,
  • spravuje internetové pripojenie, webový a mail server,
  • zabezpečuje správu intranetových stránok mesta,
  • zabezpečuje spracovávanie grafických dát,
  • zabezpečuje inštaláciu a údržbu hlasovacieho systému pre MsZ,
  • plní ďalšie úlohy podľa pokynov prednostu úradu,
  • zabezpečuje prevádzku tlačiarní a kopírovacích strojov,
  • vypracováva analýzy a plánovanie procesov vo verejnom obstarávaní,
  • zverejňuje údaje na elektronickej úradnej tabuli na webovom sídle mesta,
  • zabezpečuje zverejnenie materiálov mestskej rady a mestského zastupiteľstva na portály v elektronickej podobe,
  • zabezpečuje telekomunikačné služby pre potreby úradu,
  • zabezpečuje a kontroluje dohľad nad ochranou osobných údajov v informačných systémoch podľa zákona a zabezpečuje súčinnosť s Úradom na ochranu osobných údajov SR.

Zabezpečuje:

  • spoluprácu pri zabezpečení a sledovanie aktuálnosti strategických dokumentov na úrovni obce,
  • koordinačnú a metodickú činnosť v rámci využívania finančných prostriedkov EU a iných verejných zdrojov, alebo finančných prostriedkov iných finančných nástrojov na realizáciu strategických projektov mesta.
  • spoluprácu s externými projektovými organizáciami a udržiavanie styku s nimi,
  • vyhľadávanie externých zdrojov na realizáciu schválených projektov mesta,
  • spravuje systém verejného obstarávania:
  • koordinácia a zabezpečenie činnosti spojené s procesom výberu zmluvného partnera pri obstarávaní tovarov, prác a služieb,
  • koordinácia procesu verejného obstarávania na MsÚ, MŠ,
  • zabezpečenie centrálnej evidencie dokumentácie verejného obstarávania,
  • zabezpečenie podkladov na uzatváranie zmlúv s víťazom verejného obstarávania,
  • výber dodávateľa prostredníctvom elektronického trhoviska,
  • zabezpečenie spracovania a zverejnenia plánu verejného obstarávania,
  • zverejnenie štvrťročného vyhodnotenia verejného obstarávania,
  • príprava informatívnych materiálov do MsZ.
  • plní ďalšie úlohy podľa pokynov prednostu.
  • zabezpečuje priamy kontakt medzí občanmi mesta a samosprávou mesta,
  • poskytuje občanom informácie o činnosti mestského úradu,
  • podáva vysvetlenia, odpovedá na otázky občanov o činnosti oddelení MsÚ, má k dispozícii základné legislatívne dokumenty ako štatút mesta, VZN, termíny zasadaní MsR, MsZ, komisií, poradovník žiadostí o byty, rozpočet mesta, záverečný účet a pod.,
  • v prípade potreby podáva informácie o ostatných orgánoch štátnej správy,
  • poskytuje odborné rady a pomoc pri vypĺňaní tlačív občanom tak, aby mohli vybaviť základné požiadavky už v KPK. Ak toto nie je možné, usmerňuje občanov na oddelenia MsÚ, kde konkrétny referent zabezpečí kladné vybavenie žiadosti,
  • osvedčuje podpisy na listinách a odpisy listín,
  • vedenie pomocnej pokladne pre osvedčovanie podpisov
  • vykonáva funkciu podateľne v listinnej aj elektronickej podobe – osobne, kuriérom, elektronickou poštou a elektronickej schránky úradu na Ústrednom portáli verejnej správy, prijíma a eviduje záznamy a zásielky doručené úradu, ktoré zaeviduje v automatizovanom systéme správy registratúry,
  • zabezpečuje expedíciu všetkých zásielok:
  • spracováva podaj úradných a doporučených zásielok prostredníctvom webovej aplikácie Slovenskej pošty – vytvára a odosiela elektronický podací hárok,
  • spracováva zásielky prostredníctvom frankovacieho stroja,
  • vedie evidenciu odoslaných doporučených a úradných listov a zabezpečuje ich reklamáciu,
  • zabezpečuje poštový styk s organizáciami v zriaďovacej pôsobnosti mesta, preberá listové zásielky a faktúry, odovzdáva písomnosti adresované materským školám a základným školám.
  • prevádzkuje pokladňu na hotovostný aj bezhotovostný styk s občanom:
  • prijíma platby v hotovostí od občanov,
  • vypláca hotovosť na výdaje mesta podľa požiadaviek na základe odsúhlasenia primátorom mesta,
  • vypláca zálohy na výdaje mesta podľa požiadaviek na základe odsúhlasenia primátorom mesta,
  • vypláca cestovné náhrady,
  • vedie evidenciu cenín,
  • zabezpečuje hotovosť v cudzej mene na zálohu na cestovné do zahraničia na základe súhlasu primátora mesta,
  • zabezpečuje hotovosť v cudzej mene na úhradu výdavkov mesta podľa požiadaviek na základe súhlasu primátora,
  • pripravuje podklady k inventarizácií pokladne,
  • vykonáva archiváciu účtovných dokladov
  • vydáva rybárske lístky a vedie ich evidenciu vrátane evidencie správnych poplatkov.
  • zabezpečuje prevádzku úradu mesta,
  • zabezpečuje čerpanie výdavkovej časti rozpočtu a vedie evidenciu čerpania rozpočtu za vnútornú správu úradu a spracováva rozbor hospodárenia,
  • obstaráva tovary, služby a práce na zabezpečenie činnosti orgánov mesta a zamestnancov úradu v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,
  • zabezpečuje a spracováva podklady na uzatváranie zmlúv súvisiacich so zabezpečením činnosti prevádzky úradu,
  • zabezpečuje zverejňovanie dokumentov na webovom sídle mesta v zmysle zákona,
  • zásobuje sklad tovarom, vykonáva fyzickú inventarizáciu tovarov, prepočítava a sumarizuje hodnoty zásob a majetku, odsúhlasuje účtovné doklady, vyčísľuje inventúrne rozdiely a vyhotovuje protokoly evidencie zásob a majetku,
  • organizuje a zabezpečuje obstarávanie tovarov, prác a služieb podľa platných právnych predpisov a spolupracuje pri vypracúvaní súťažných podkladov,
  • zabezpečuje poistenie majetku,
  • plánuje a zabezpečuje realizáciu opráv a údržby budov, ktoré MsÚ a MsP využíva na svoju činnosť,
  • zabezpečuje kúrenie v budovách, ktoré MsÚ a MsP využíva na svoju činnosť,
  • zabezpečuje skladové hospodárstvo úradu a vedie jeho operatívnu evidenciu,
  • vykonáva dozor, kontrolu a evidenciu návštev v budove radnice,
  • poskytuje informácie návštevám a ich navigovanie v rámci objektu,
  • vybavuje prichádzajúce telefonické hovory,
  • vykonáva správu úradných tabúl,
  • zabezpečuje a organizuje auto – prevádzku úradu, s tým súvisiacich vedenie evidencií, poistení, spotreby pohonných hmôt, monitoring vozidiel v GPS systéme,
  • spracovávanie cestovných náhrad zo služobných ciest zamestnancov mesta
  • vedie evidenciu kľúčov a vstupných kariet zamestnancov,
  • zabezpečuje registratúru úradu a archívnictvo:
  • zabezpečuje odbornú správu registratúry úradu,
  • vykonáva práce súvisiace s manipuláciou so záznamami v listinnej a I elektronickej podobe,
  • vykonáva vyraďovanie, skartáciu a odovzdávanie archívnych dokumentov na úschovu príslušnému štátnemu archívu,
  • vybavuje spisovú agendu z archívnych dokumentov,
  • zúčastňuje sa na posudzovaní a hodnotení registratúrnych záznamov navrhovaných na vyradenie,
  • pripravuje návrhy na vyradenie písomností podľa znaku a doby uloženia z registratúrneho strediska,
  • vyzýva zamestnancov poverených správou registratúry na organizačných útvaroch k odovzdaniu vybavených a uzatvorených spisov do registratúrneho strediska,
  • vypracováva registratúrny poriadok a registratúrny plán mestského úradu,
  • metodicko-kontrolne usmerňuje správu registratúry,
  • riadi registratúrne stredisko a zodpovedá za jeho činnosť,
  • vyhotovuje ročný zoznam spisov a menný register,
  • zabezpečuje vypožičiavanie spisov z registratúrneho strediska,
  • plní funkciu vecného správcu automatizovaného systému správy registratúry,
  • podáva informácie o činnosti a štruktúre úradu a jeho oddeleniach.
  • prostredníctvom upratovačiek zabezpečuje: riadne upratovanie v objektoch MsÚ a MsP

Oddelenie evidencie a správy majetku mesta zabezpečuje najmä:

  • evidenciu a odpisovanie majetku mesta Komárno
  • evidenciu a odpisovanie majetku mesta v prenájme obchodných spoločností a v správe mestských organizácií:
  • evidenciu majetku mesta, zaradenie, vyradenie a odpisovanie majetku mesta.
  • evidenciu prenajatého majetku mesta a majetku v správe inej právnickej osobe resp. organizácii zriadenej mestom + korešpondenciu (najmä za účelom kompletizácie dokumentov/podkladov potrebných pre zaradenie majetku do evidencie),
  • evidenciu, zaradenie a vyradenie majetku mesta v príslušnej agende informačného systému mesta,
  • prípravu podkladov pre vypracovanie protokolov o zverení a odňatí nehnuteľného majetku do resp. zo správy inej právnickej osobe resp. organizácii zriadenej mestom,
  • prípravu podkladov pre ročnú inventarizáciu majetku mesta v spolupráci s ekonomickým odborom,
  • prípravu a vykonávanie fyzických kontrol majetku mesta v prenájme resp. majetku zvereného do správy organizáciám zriadeným mestom Komárno,
  • prípravu resp. vykonávanie mimoriadnej inventúry majetku mesta v prenájme resp. zvereného do správy organizácii zriadenej mestom.
  • vykonávanie fyzických kontrol majetku mesta určeného na zaradenie do evidencie. Pokiaľ ide o majetok technického, resp. stavebného charakteru (stavby a ich zhodnotenie, stroje, prístroje a zariadenia), kontrolu úplnosti podkladových materiálov/dokumentov.
  • majetkovoprávne vysporiadanie nehnuteľností mesta Komárno:
  • delimitáciu nehnuteľností do majetku mesta v súlade so všeobecnými právnymi predpismi, vyňatia z poľnohospodárskeho pôdneho fondu,
  • zabezpečenie listov vlastníctva pre majetkovoprávne vysporiadanie nehnuteľností,
  • vykonávanie prehliadok a identifikácií pre majetkovoprávne vysporiadanie nehnuteľností,
  • zabezpečenie geodetických prác potrebných k majetkovoprávnemu vysporiadaniu nehnuteľností,
  • vypracovanie delimitačných protokolov a následne žiadostí o zápis do katastra,
  • zabezpečenie ostatného podkladového materiálu k vysporiadaniu nehnuteľností,
  • bežnú korešpondenciu,
  • úkony spojené s prevodom vlastníctva hnuteľného a nehnuteľného majetku resp. ich prenájmom,
  • výpožičku,
  • verejné súťaže,
  • zmluvy o prevode vlastníctva k hnuteľnému a nehnuteľnému majetku, nájomné zmluvy a zmluvy o výpožičke na pozemky a nebytové priestory:
  • vypracovanie kúpnych zmlúv na prevod vlastníctva k nehnuteľnostiam a k hnuteľnému majetku mesta, nájomných zmlúv na pozemky a nebytové priestory,
  • vypracovanie vkladov vlastníckeho práva do katastra nehnuteľností,
  • vypracovanie zámenných zmlúv, podanie na zápis do katastra nehnuteľností,
  • vypracovanie zmlúv k nehnuteľnostiam o záložnom práve, podanie na zápis do katastra nehnuteľností,
  • vypracovanie zmlúv o zrušení a usporiadaní podielového spoluvlastníctva k nehnuteľnostiam, podanie na zápis do katastra nehnuteľnosti,
  • vypracovanie zmlúv o budúcej zmluve k nehnuteľnostiam, podanie na zápis do katastra nehnuteľností,
  • vypracovanie zmlúv o vecných bremenách a právach.
  • prípravu materiálov do mestského zastupiteľstva a vykonanie schválených úloh,
  • vedenie databázy nehnuteľného majetku mesta,
  • analýzu využitia a využiteľnosti nehnuteľného majetku mesta:
  • vedenie evidencie pozemkov a budov vo vlastníctve mesta v k. ú. Komárno a Nová Stráž pozemky v intraviláne a extraviláne za pomoci softvérov využívaných mestským úradom,
  • spracovanie elektronickej databázy nehnuteľného majetku mesta Komárno,
  • premietnutie databázy do geografickej mapy mesta,
  • miestne šetrenia – užívanie majetku mesta bez právneho podkladu,
  • vypracovanie analýz využitia a využiteľnosti nehnuteľného majetku mesta,
  • vypracovanie a aktualizácia registra trvalé alebo dočasne prebytočného majetku spolupráca s oddelením evidencie a správy majetku mestu,
  • osobné rokovania resp. korešpondencia súvisiaca s aktualizáciou databázy nehnuteľného majetku mesta resp. súvisiaca so zisťovaním neoprávneného užívania nehnuteľného majetku mesta,
  • správu miestnych daní – osobitné užívanie verejného priestranstva a daň za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta:
  • zabezpečenie pravidelnej kontroly užívania verejných priestranstiev,
  • vydávanie povolení a zabezpečenie kontroly užívania verejného priestranstva počas trhov a jarmoku,
  • vydávanie rozhodnutí k plateniu miestnej dane za užívanie verejného priestranstva a dane za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta,
  • vydávanie stanovísk k podnikateľskej činnosti a určenie času prevádzky resp. času predaja.
  • zúčastní sa na riadnych resp. mimoriadnych inventarizáciách spravovaného majetku mesta,
  • zabezpečuje vedenie evidencie hmotného a nehmotného majetku úradu a jeho inventarizáciu
  • pripravuje návrh na zefektívnenie hospodárenia s majetkom mesta.

Referát nájomných bytov:

  • rieši a zabezpečuje problematiku sociálneho bývania mladých rodín, sociálne slabších vrstiev obyvateľstva, ľudí bez prístrešia a sociálne neprispôsobivých občanov mesta,
  • vedie evidenciu žiadateľov o sociálne bývanie alebo ubytovanie v zariadeniach sociálnych služieb,
  • zodpovedá za bytovú agendu,
  • spolupracuje s organizáciou spravujúcou bytový fond vo vlastníctve mesta,
  • zabezpečuje prípravu, spracovanie a realizáciu projektov v oblasti sociálneho bývania
  • vyjadruje sa k prevodu vlastníctva mestského bytu a nájomcu
  • zabezpečuje úlohy súvisiace s hospodárením s bytovým fondom, predovšetkým súhlas:
  • na uzatváranie nájomných zmlúv,
  • na prechod nájmu bytu,
  • dohodou o výmere bytov,
  • na vznik spoločného nájmu bytu,
  • na prenechanie bytu alebo jeho časti do podnájmu,
  • vedie evidenciu a administráciu nedoplatkov na nájomnom a za služby spojené s užívaním nájomného bytu, vykoná úkony na zabezpečenie týchto nedoplatkov, pripravuje podania na súdy a exekútorské úrady vo veciach vymáhania týchto pohľadávok

Oddelenie evidencie obyvateľstva a adries:

  • zabezpečí centrálnu evidenciu priestupkov,
  • poskytuje poradenstvo, súčinnosť pri vedení správnych, priestupkových a iných konaní vrátane príslušnej dokumentácie,
  • centrálna evidencia sankčných rozhodnutí,
  • poradenstvo, súčinnosť pri daňových exekučných konaniach (vymáhanie pohľadávok z úradnej moci),
  • vybavuje stránky a spracúva agendu súvisiacu so zákonom o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR,
  • vybavuje stránky a vedie agendu súvisiacu s číslovaním stavieb v zmysle zákona o obecnom zriadení,
  • vedie evidenciu obyvateľov a adries.
  • spracúva návrhy na určenie a zmeny názvov mestských častí, ulíc a iných verejných priestranstiev v súlade so zákonom o obecnom zriadení, zabezpečuje ich nahlasovanie na príslušné orgány a inštitúcie a vedie s tým súvisiacu agendu,
  • vedie stály zoznam voličov a s tým súvisiacu agendu pri zabezpečovaní volieb, referenda a miestneho hlasovania obyvateľov mesta,
  • spolupracuje pri zabezpečovaní sčítania ľudu, domov a bytov, volieb do zákonodarných zborov, volieb do orgánov samosprávy obcí, volieb do vyšších územných celkov, volieb prezidenta republiky, volieb do európskeho parlamentu a referenda, – vybavuje dožiadania súdov ohľadne správy o správaní, majetkových, sociálnych pomeroch.
  • tvorbu a aktualizáciu koncepcie investičnej výstavby mesta,
  • prípravu, realizáciu a vykonáva dozor investičnej výstavby, ktorej investorom je mesto
  • spracovávanie projektov Európskej únie,
  • koordináciu projektov financovaných z externých finančných zdrojov,
  • pripravuje podklady pre navrhovanie investičných akcií,
  • spracovanie prieskumnej a projektovej dokumentácie (štúdia, posudku, PD) a s tým súvisiace výbery staveniska,
  • vyjadrenia štátnych a iných orgánov k investičným akciám mesta,
  • inžiniersku činnosť súvisiacu s územným a stavebným konaním,
  • prípravu podkladov pre výber zhotoviteľa diela,
  • prípravu podkladov pre verejné obstarávanie,
  • výber zhotoviteľa diela, objednávanie prác, prípravu zmluvných vzťahov,
  • výkon stavebného dozoru, kontrolu a preberanie prác, reklamačné konania, fakturačné konania,
  • kolaudačné konania, odovzdanie diela budúcim správcom, evidenciu investičného majetku,
  • evidenciu faktúr, prípravu úhrad faktúr,
  • archiváciu materiálov týkajúcich sa investičnej výstavby,
  • vedenie programov – investičné akcie
  • vypracovanie podkladov na zaradenie hotových investícií do majetku mesta
  • vykonáva inventarizáciu na základe Príkazu primátora mesta

Prostredníctvom oddelenia výstavby, územného plánovania, investícii a dopravy zabezpečuje:

  • obstarávanie, prerokovanie a schvaľovanie územnoplánovacej dokumentácie mesta, jeho funkčných zón a územných častí i ďalších územnoplánovacích podkladov nevyhnutných pre riadenie územného rozvoja mesta, ako aj ich aktualizáciu,
  • spracovávanie zadávacích dokumentov a prípravu podkladov pre spracovávanie územnoplánovacej dokumentácie a územnoplánovacích podkladov,
  • spracovávanie záväzných posudkov, vyjadrení, súhlasov mesta ako orgánu územného plánovania či stavebného úradu k investičným zámerom a projektom stavieb pripravovaných na realizáciu na území mesta,
  • poskytovanie informácií verejnosti v oblasti územnoplánovacej činnosti,
  • vykonáva agendu v zmysle zákona č. 56/2012 o cestnej doprave (MHD),
  • spolupracuje pri vypracovávaní štatistických hlásení,
  • koordináciu mestskej hromadnej dopravy a vydávanie licencie na prevádzkovanie MHD,
  • vydáva povolenia na vyhradené parkoviská (pre fyzické a právnické osoby, taxi a ŤZP osoby),
  • prenesený výkon štátnej správy vo veci miestnych komunikácií a účelových komunikácií
  • vydáva povolenia na zvláštne užívanie miestnych komunikácií
  • vydáva povolenia na uzávierky miestnych komunikácií
  • určuje umiestnenie dopravných značení na miestnych komunikáciách
  • vydáva povolenia na nový vjazd a napojenie na miestne komunikácie
  • vydáva záväzné stanoviská k novým vjazdom a napojeniam na miestne komunikácie
  • prejednáva priestupky na úseku miestnych komunikácií
  • výkon štátneho odborného dozoru nad miestnymi a účelovými komunikáciami
  • plní ďalšie úlohy podľa pokynov prednostu.

Štátny fond rozvoja bývania:

  • poskytuje informácie o možnostiach poskytovania štátnej podpory na rozvoj bývania,
  • metodicky usmerňuje fyzické, právnické osoby a obce pri spracovaní žiadosti o podporu ŠFRB a MDVaRR SR z programu rozvoja bývania,
  • v rámci preneseného výkonu štátnej správy zabezpečuje overovanie úplnosti náležitosti žiadosti o podporu rozvoja bývania zo ŠFRB,
  • prijímanie žiadostí a ich posúdenie na úver zo Štátneho fondu rozvoja bývania
  • preskúmanie bytových pomerov žiadateľov o poskytnutie podpory,
  • predloženie overenej žiadosti na ŠFRB,
  • spolupôsobí pri utváraní vhodných podmienok na rozvoj bývania v meste,
  • plní ďalšie úlohy a činností vyplývajúce z legislatívy štátnej podpory na rozvoj bývania.

Oddelenie životného prostredia zabezpečuje najmä:

  • vydávanie súhlasu a kontrolu povinností prevádzkovateľa malých zdrojov znečisťovania ovzdušia,
  • výkon v prvom stupni štátnej správy vo veciach ochrany drevín v rozsahu ustanovení zákona,
  • tvorbu a aktualizáciu koncepcie mestskej zelene a zabezpečuje jej realizáciu.
  • odbornú spoluprácu pri obstarávaní, spracovávaní a prerokúvaní územnoplánovacích dokladov za sféru mestskej zelene a biologických zložiek,
  • výkon prenesenej štátnej správy vo veciach ochrany drevín, úlohy štátneho dozoru nad dodržiavaním zákona o ochrane prírody a krajiny,
  • koordináciu výkonu údržby mestskej zelene ako aj kontrolnú činnosť v údržbe mestskej zelene,
  • úlohy mestského záhradníka,
  • spracúvanie zámerov, programov a projektov rozvoja mesta, kultúry a školstva vo všetkých oblastiach v zriaďovateľskej pôsobnosti obce,
  • výkon prenesenej štátnej správy v odpadovom hospodárstve,
  • tvorbu a aktualizáciu koncepcie odpadového hospodárstva mesta,
  • pripravuje VZN mesta o nakladaní s komunálnym odpadom,
  • pripravuje výpočet cien za zber, prepravu a likvidáciu odpadu podľa jednotlivých kategórií,
  • zabezpečuje nakladanie s komunálnym odpadom na území mesta,
  • zabezpečuje nakladanie so separovanými zložkami komunálneho odpadu na území mesta,
  • spolupracuje so spoločnosťami OZV (organizácie zodpovednosti výrobcov),
  • zabezpečuje odstraňovanie nelegálnych skládok komunálneho odpadu,
  • koordináciu a vedenie evidencie nádob na zber komunálneho odpadu,
  • zabezpečuje prevádzkovanie zberového dvora a kompostárne,
  • spolupracuje pri vypracovávaní harmonogramov zberu, prepravy a likvidácie odpadu,
  • vedie evidenciu zberu odpadu,
  • zbiera a odváža zelený odpad z okolia kontajnerových stanovíšť pomocou traktora,
  • organizuje jarné a jesenné čistenie mesta a mestských častí,
  • koordináciu zimnej a letnej údržby miestnych komunikácií a chodníkov vrátane zvislého a vodorovného značenia,
  • vykonáva agendu v zmysle zákona č. 56/2012 o cestnej doprave (taxislužba),
  • vedie evidenciu a vykonáva správu miestnych komunikácií,
  • tvorbu a aktualizáciu koncepcie siete verejného osvetlenia mesta,
  • prevádzku a údržbu verejného osvetlenia mesta a signalizačných zariadení,
  • správu a údržbu verejnej zelene,
  • zabezpečuje a koordinuje všetky činnosti súvisiace so zabezpečením čistenia mesta,
  • zabezpečuje odchyt túlavých a zabehnutých psov počas pracovných dní,
  • zabezpečuje celoplošnú deratizáciu a dezinsekciu na území mesta Komárno.
  • pripravuje, kontroluje zmluvné vzťahy s oprávnenou osobou na úseku odpadového hospodárstva, čistenia verejných priestranstiev, údržby verejnej zelene, zimnej a letnej údržby MK, deratizácie, dezinsekcie, údržby verejného osvetlenia
  • zabezpečuje správu mestských cintorínov (Nová Stráž, Čerhát, Hadovce, Kava),
  • spolupracuje pri vypracovávaní štatistických hlásení,

Oddelenie údržby a menších obecných služieb:

  • zabezpečuje štandardnú a rutinnú údržbu, najmä:
  • jednoduchá elektroinštalácia,
  • zabezpečenie prevádzky kotolní, odstránenie drobných porúch,
  • jednoduché zámočnícke práce,
  • pomocné práce v autodielni,
  • pomocné práce pri obsluhe a údržbe energetických a vodohospodárskych zariadení,
  • dezinfekčný náter stien,
  • oprava a maľba stien,
  • jednoduché murárske práce,
  • údržbu trávnatých plôch, stromoradí, kvetinových záhonov,
  • správa námestí, parkov, detských ihrísk a fontán
  • odpratávanie snehu, posyp miestnych komunikácií
  • riadi a usmerňuje práce vykonávané pracovníkmi MOS,
  • spolupracuje s úradom práce, sociálnych vecí a rodiny v súvislosti s MOS,
  • vedie evidenciu občanov, pracujúcich na aktivačných prácach

Oddelenie účtovníctva a rozpočtu zabezpečuje:

Rozpočtovú agendu pre mesto podľa rozpočtových kapitol vrátane záverečného účtu mesta, najmä:

  • pripravuje a zostavuje návrh rozpočtu mesta na základe podkladov jednotlivých odborov mestského úradu, útvarov riadených primátorov mesta a organizácií mesta v súlade s rozpočtovými pravidlami a ostatnými predpismi, ktoré upravujú rozpočtové a finančné hospodárenie,
  • pripravuje návrh na zmenu rozpočtu na základe podkladov jednotlivých odborov mestského úradu, útvarov riadených primátorov mesta a organizácií mesta v súlade s rozpočtovými pravidlami a ostatnými predpismi, ktoré upravujú rozpočtové a finančné hospodárenie,
  • pripravuje návrh rozpočtu a návrhu na zmenu rozpočtu na základe poskytnutých dotácií zo štátneho rozpočtu, na základe finančného plnenia od iných subjektov verejnej správy a samosprávy a subjektov mimo verejnú správu,
  • vedie evidenciu rozpočtových opatrení v spolupráci s odborom školstva, sociálnych vecí, kultúry a športu,
  • sleduje plnenie schváleného rozpočtu,
  • spracováva požiadavky na zmenu rozpočtu,
  • vyhotovuje štvrťročné, ročné správy o plnení rozpočtu vrátane programového rozpočtu na základe podkladov od jednotlivých odborov mestského úradu a útvarov riadených primátorom mesta.
  • vykonáva zúčtovanie dotácií poskytnutých zo štátneho rozpočtu na prenesený výkon štátnej správy, spracováva údaje plnenia rozpočtu podľa pokynov pre potreby mesta, štátnej správy, pri získaní úverov a pod.

Komplexné vedenie účtovníctva mesta, najmä:

  • vedie podvojné účtovníctvo v zmysle platných predpisov pre samosprávu, zostavuje
  • štvrťročné uzávierky, individuálnu a konsolidovanú účtovnú závierku,
  • zostavuje výročnú správu mesta,
  • pripravuje podklady pre audit,
  • pripravuje podklady k inventarizácii majetku a záväzkov mesta,
  • zostavuje návrh záverečného účtu mesta,
  • pripravuje materiály do finančnej komisie a do mestského zastupiteľstva, pripravuje podklady pre audit,
  • zostavuje výkazy podľa usmernenia a pokynov ministerstva financií,
  • odsúhlasuje zúčtovanie zostatkovú cenu majetku mesta v správe mestských organizácií
  • a zúčtovanie odpisov majetku mesta v správe mestských organizácií
  • pripravuje podkladové materiály k získavaniu úverov,
  • vyhotovenie ekonomických analýz pre potreby orgánov mesta a štátnej správy,
  • plnenie daňovej povinnosti za mesto v zmysle platných právnych predpisov,

Finančné operácie mesta a styk s peňažnými ústavmi, najmä:

  • pripravuje príkazy na úhradu,
  • vykonáva kontrolu podkladov na úhradu po formálnej stránke,
  • denne kontroluje stavy na bežných účtoch,
  • sleduje realizáciu splátkových plánov úverov,
  • pripravuje zriaďovanie účtov v bankách,

Evidencia došlých faktúr mesta:

  • vykonáva kontrolu došlých faktúr po formálnej stránke,
  • zabezpečuje úhradu došlých faktúr,
  • zverejňovanie zmlúv a faktúr podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám, tvorba všeobecne záväzných predpisov na úrovni samosprávy
  • tvorba interných predpisov priamo súvisiacich s prácou a kompetenciami oddelenia,

Oddelenie daní a poplatkov


Vyrubenie dane a miestnych poplatkov

  • rozhodnutia na miestne dane pre fyzické aj právnické osoby (okrem dane za užívanie verejného priestranstva a dane za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta)
  • rozhodnutia na miestny poplatok pre fyzické aj právnické osoby
  • rozhodnutia na sankčné úroky
  • rozhodnutia na pokuty
  • vedie konanie vo veci určenia dane podľa pomôcok – vystavenie rozhodnutí
  • sledovanie legislatívy a príprava VZN k daniam a poplatkom
  • pripravuje podklady pre odvolacie konanie na Finančné riaditeľstvo SR


Spracovanie nedoplatkov dane z nehnuteľnosti, dane za psa, za výherné hracie automaty…., a komunálny odpad

  • Vydáva výzvy na zaplatenie daňových nedoplatkov a nedoplatkov za nájomné za nebytové priestory, za záhrady a  za pozemky
  • pripravuje rozhodnutia potrebné na zabezpečenie daňových pohľadávok (záložné právo, atď.),
  • úkony súvisiace s podanými žiadosťami o odpustenie dlhu;
  • pripravuje návrhy na vykonanie exekúcie,
  • rokuje s exekútorským úradom a s referátom vymáhania daňových nedoplatkov,
  • rokuje s neplatičmi,
  • vykonáva podľa potreby priebežné kontroly daňových priznaní prostredníctvom dokladovej kontroly, prostredníctvom IKN a osobného jednania s daňovníkmi.


Evidencia

  • daňovníkov a ich priznaní,
  • nájomníkov mestských nehnuteľností  (okrem  bytových) a ich nájomných zmlúv,
  • úhrad za dane a poplatky, ako aj za úhradu nedoplatkov za minulé obdobia,
  • úhrad za nájomné – okrem za bytové účely,
  • nedoplatkov za nájomné – okrem za bytové účely.


Osvedčenia, povolenia

  • vydáva povolenia na prevádzku zábavných a herných automatov,
  • vydáva rozhodnutia – individuálne licencie na prevádzkovanie hazardných výherných prístrojov,
  • spravuje agendu miestnej dane za ubytovanie, za predajné automaty, za nevýherné hracie prístroje.
     zabezpečuje informačnú povinnosť voči súdom ,polície,….
  • SHR – evidencia, vydávanie potvrdení ….
  • vydávanie oznámení – súčinnosť na vyžiadanie PZ SR, exekútorských úradov, súdov, cudzineckej polície
  • potvrdenia o nedoplatkoch pre podávanie projektov
  • preverovanie nedoplatkov pre OMP pre žiadateľov majetkových aktivít – predaj , prenájom,…
  • preverovanie nedoplatkov potrebných k vydaniu parkovacích kariet

Spracovanie výkazov

  • Daňové priznania a podklady k priznaniam priebežne počas celého roka,
  • podklady pre vyrubenie dane z nehnuteľností a miestnych daní a poplatkov,
  • oslobodenia a úľavy na dani  vyplývajúce z osobitných predpisov,
  • inventarizáciu pohľadávok miestnych daní a poplatkov k 31.12. bežného roka,
  • inventarizáciu pohľadávok na nájomnom (okrem za bytových)  k 31.12. bežného roka,
  • podklady k ročnej uzávierke,
  • podklady ku konsolidácii,
  • ročný výkaz pre MF SR – o dani z nehnuteľností,
  • vydáva potvrdenia pre uchádzačov o sociálnu podporu.


Archivácia daňových dokladov

  • Daňové priznania,
  • podklady k daňovému priznaniu,
  • rozhodnutia s doručenkami.

Vymáhanie daňových nedoplatkov prostredníctvom daňového exekučného konania:

  • komplexnú agendu vymáhania daňových pohľadávok mesta od právnických a fyzických osôb, najmä:
    evidenciu, administráciu a realizáciu vymáhania daňových pohľadávok mesta na základe odovzdaných/odstúpených podkladov;
  • zabezpečuje úkony a činnosti vyplývajúce pre mesto zo zák. č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a vnútorných predpisov a nariadení mesta;
  • podania na súdy, exekútorské úrady, notárske úrady, ako aj príslušné orgány verejnej správy vo veciach vymáhania pohľadávok;
  • komunikáciu s daňovým úradom, so sociálnou poisťovňou, zdravotnými poisťovňami, zamestnávateľmi….  za účelom vymáhania daňových nedoplatkov;
  • evidenciu súdnych sporov, týkajúcu sa vymáhania daňových pohľadávok, pohľadávok za nájomné za nebytové priestory, za pozemky a za záhrady a evidenciu a archiváciu ďalšej spisovej agendy referátu;
  • vydávanie rozhodnutí o zriadení zákonného záložného práva na zabezpečenie daňovej pohľadávky k veciam daňového dlžníka alebo ručiteľa a záložné právo k pohľadávke daňového dlžníka podľa zákona o správe daní a poplatkov;
  • realizáciu vymáhania pohľadávok prostredníctvom exekúcie na účty dlžníkov prostredníctvom informačného systému;
  • vydáva rozhodnutie o začatí daňového exekučného konania, daňová exekučná výzva, výkaz daňových nedoplatkov, daňový exekučný príkaz, zastavenie daňového exekučného konania, daňová exekúcia zrážkami zo mzdy, daňová exekúcia zrážkami z iných príjmov, daňová exekúcia prikázaním pohľadávky z účtu vedeného v banke, atď. v súlade s § 98 ods. 1 daňového poriadku;
  • vedie evidenciu tzv. starých exekučných konaní za daňové nedoplatky, vykonáva ich posudzovanie a navrhuje vhodný postup na ďalšie vymáhanie;
  • podieľa sa na inventarizácii pohľadávok mesta;
  • podania návrhov na príslušnom súde na vydanie platobného rozkazu vo veci uplatňovania a vymáhania pohľadávok mesta za nájomné za nebytové priestory, za pozemky a za záhrady;
  • vykonávanie úkonov pri uzatváraní dohôd o splátkach a dohôd o odklade platenia;
  • sledovanie konkurzných a reštrukturalizačných konaní v obchodnom vestníku;
  • prihlasovanie pohľadávok do konkurzného konania a vedenie konkurzného konania;
  • prihlasovanie pohľadávok do dražby;
  • prihlasovanie pohľadávok mesta na základe výzvy likvidátora adresovanej veriteľom fyzických a právnických osôb, ktoré vstúpili do likvidácie;
  • sledovanie právnických osôb a fyzických osôb – podnikateľov so zameraním na predchádzanie výmazu ex offo z OR SR a z ŽR SR;
  • prihlasovanie pohľadávok do dedičských konaní;
  • prípravu materiálov  na rokovanie orgánov samosprávy (mestské zastupiteľstvo, mestská rada a príslušné komisie) súvisiacich s náplňou práce referátu.

Oddelenie školstva a športu zabezpečuje najmä:

  • úlohy vyplývajúce zo zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve,
  • spracúvanie podkladov pre zriaďovanie a zrušovanie základných škôl na území mesta v rozsahu preneseného výkonu štátnej správ,
  • spracúvanie podkladov pre zriaďovanie a zrušovanie základnej umeleckej školy, predškolských zariadení, školských klubov detí, školských stredísk záujmovej činnosti centra voľného času, školských stravovacích zariadení a strediska služieb škole, jazykových škôl pri základných školách v rámci výkonu územnej samosprávy,
  • vytváranie podmienok pre zabezpečenie plnenia povinnej školskej dochádzky na základných školách a plnenia povinnej predškolskej výchovy,
  • spracúvanie podkladov na určovanie školských obvodov a spolupracuje s riaditeľmi základných škôl pri vytváraní podmienok za plynulý zápis detí do prvého ročníka a riaditeľmi materských škôl za plynulý zápis detí materskej školy,
  • podieľa sa na zabezpečovaní priestorov a materiálno-technického vybavenia základných škôl a materských škôl,
  • vypracováva VZN pre oblasť školstva,
  • podmienky na stravovanie detí materských škôl a žiakov základných škôl,
  • agendu týkajúcu sa výkonu štátnej správy v prvom stupni vo veciach neplnenia povinnej školskej dochádzky a neplnenia povinnej predškolskej výchovy,
  • administratívne práce súvisiace s menovaním a odvolávaním riaditeľov škôl a školských zariadení a vypísaním výberového konania na obsadenie miest riaditeľov škôl a školských zariadení,

Spoluprácu s riaditeľmi škôl a školských zariadení v oblasti:

  • tvorby koncepcie rozvoja školy,
  • tvorby rozpočtu v nadväznosti na výchovno-vzdelávací proces,
  • normovania počtu zamestnancov,
  • materiálno-technického zabezpečenia výchovno-vzdelávacieho procesu,
  • spracúva a poskytuje informácie v oblasti výchovy a vzdelávania v materských školách a základných školách,
  • spoluprácu s radami škôl a mestskou školskou radou pri prerokúvaní otázok zabezpečenia požadovaných výchovno-vzdelávacích služieb a skvalitňovania starostlivosti o zamestnancov a žiakov škôl a školských zariadení,
  • vybavuje sťažnosti, podnety a petície občanov a zákonných zástupcov žiakov škôl a školských zariadení v oblasti výchovy a vzdelávania,
  • úlohy vyplývajúce z ostatných zákonov a vyhlášok týkajúcich sa školstva,
  • výkon odbornej a poradenskej služby občanom a organizáciám na úseku školstva,
  • účtovníctvo na úseku školských a výchovných zariadení s právnou subjektivitou,
  • kompletnú agendu účtovnej a mzdovej evidencie na úseku školských a výchovných zariadení bez právnej subjektivity,
  • kompletnú agendu účtovnej a mzdovej evidencie na úseku školstva u školských a výchovných zariadení bez právnej subjektivity,
  • výkazníctvo a regulácia príjmov a výdavkov na úseku školstva za školské a výchovné zariadenia s právnou subjektivitou.
  • tvorbu koncepčných, metodických a analytických materiálov na úrovni mesta:
  • pripravuje koncepčné materiály, spracováva rozbory, vyhodnotenia plnenia rozpočtu mesta za školy a školské zariadenia v zriaďovateľskej pôsobností mesta Komárno.

Prípravu materiálov na rokovanie mestského zastupiteľstva:

  • pripravuje materiály na prerokovanie na zasadnutia komisií, rady a mestského zastupiteľstva.
  • prípravu smerníc, zásad a všeobecne záväzných nariadení.

Ekonomický dozor v oblasti hospodárenia škôl a školských zariadení:

  • vyhotovuje a kompletizuje účtovné výkazy a náležitosti účtovných dokladov, mesačné a štvrťročné spracovanie dát, odsúhlasuje účtovné stavy na všetky bankové účty školských zariadení,
  • sleduje tvorbu a čerpanie sociálneho fondu,
  • kontroluje zaplatené príspevky v zmysle platnej legislatívy a porovnáva ich s mesačným hlásením školských zariadení,
  • zodpovedá za dodržiavanie platných predpisov pri zabezpečovaní pracovných úloh.

Odberateľsko-dodávateľské vzťahy v oblasti školstva:

  • pripravuje podklady na verejné obstarávanie prác, služieb a tovarov, vedie ich evidenciu,
  • vedie evidenciu objednávok a sleduje ich vybavovanie,
  • vedie evidenciu faktúr, kontroluje správnosť fakturácie a mesačne pripravuje rozpis nákladov na jednotlivé školy a školské zariadenia,
  • vykonáva reklamácie u dodávateľov,
  • sústreďuje a vybavuje požiadavky škôl a školských zariadení, zabezpečuje čerpanie neinvestičných príspevkov rodičov,
  • zodpovedá za dodržiavanie platných predpisov pri zabezpečovaní pracovných úloh.
  • zostavenia rozpočtu škôl a školských zariadení:
    • zostavuje návrh rozpočtu podľa oprávnených požiadaviek škôl a školských zariadení a navrhuje zmeny rozpočtu,
    • sleduje čerpanie schváleného a upraveného rozpočtu,
    • spracováva správy o plnení rozpočtu,
    • navrhuje opatrenia na zabezpečenie plnenia rozpočtu a na odstránenie nedostatkov.
    • zabezpečuje kompletnú agendu v zmysle platných VZN o priznaní finančnej dotácie z rozpočtu –  Mesta  Komárno v oblasti športu
    • zabezpečuje úlohy súvisiace s organizovaním verejných telovýchovných, športových a turistických podujatí,
    • koordinuje spoluprácu právnických osôb v oblasti športu

Oddelenie kultúry, cestovného ruchu a pamiatok

  • zabezpečuje úlohy, súvisiace s organizovaním verejných kultúrnych podujatí,
  • spolupracuje s Kanceláriou primátora pri organizovaní oficiálnych návštev mesta
  • utvára podmienky pre kultúrnu, záujmovú umeleckú činnosť, pre vzdelávanie,
  • zabezpečuje úlohy vyplývajúce zo zákona o knižniciach, osvetovej činnosti, divadelnej činnosti, Matici slovenskej,
  • vedie evidenciu kultúrnych pamiatok,
  • spolupracuje s náboženskými spoločenstvami a NO,
  • vykonáva odbornú a poradenskú službu občanom a organizáciám na úseku kultúry, vzdelávania,
  • organizuje základné občianske obrady a slávnosti,
  • zabezpečuje úlohy vyplývajúce zo zákona o múzeách a galériách a o ochrane predmetov múzejnej hodnoty a galerijnej hodnoty,
  • koordinuje spoluprácu právnických osôb vo veciach cestovného ruchu a kultúry
  • vypracováva návrhy na zhotovenie propagačného materiálu pre mesto a zabezpečuje jeho obstarávanie,
  • pripravuje materiály na prerokovanie na zasadnutia komisií, rady a mestského zastupiteľstva.
  • pripravuje smernice, zásady a všeobecne záväzných nariadenia v oblasti kultúry, cestovného ruchu a ochrany pamiatok,
  • pripravuje koncepčné materiály, spracováva rozbory, vyhodnotenia plnenia rozpočtu mesta v oblasti kultúry, cestovného ruchu a ochrany pamiatok,
  • zabezpečuje prípravu, spracovanie a realizáciu projektov zameraných na rozvoj kultúry, cestovného ruchu a ochrany pamiatok,
  • zabezpečuje kompletnú agendu v zmysle platných VZN o priznaní finančnej dotácie z rozpočtu Mesta Komárno v oblasti kultúry a cestovného ruchu

Spoločný školský úrad:

Náplň činnosti obce ako školského úradu, ktorý zabezpečuje prenesený výkon štátnej správy na úseku školstva a ďalšiu administratívno-správnu činnosť na územnú samosprávu, určuje Smernica MŠVVaŠ SR č. 41/2015, ktorou sa mení Smernica č. 34/2014, ktorou sa určuje postup okresného úradu v sídle kraja pri potvrdzovaní obce ako školského úradu a pri posudzovaní odborného zabezpečenia činnosti obce a samosprávneho kraja ako školských úradov v zmysle zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Školský úrad v rámci preneseného výkonu štátnej správy na úseku školstva okrem zriaďovania a zrušovania škôl podľa § 6 odsek 1 a § 9 odsek 1 citovaného zákona:

  • rozhoduje v druhom stupni vo veciach, v ktorých v prvom stupni rozhodol riaditeľ školy, ktorej je zriaďovateľom orgán územnej samosprávy,
  • kontroluje dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti výchovy a vzdelávania s výnimkou kontroly Štátnej školskej inšpekcie,
  • vydáva organizačné pokyny pre riaditeľov škôl, ktorých je zriaďovateľom orgán územnej samosprávy,
  • poskytuje odbornú a poradenskú činnosť školám a školským zariadeniam, ktorých zriaďovateľom je orgán územnej samosprávy.

Spoločný školský úrad zabezpečuje odborné činnosti aj v týchto oblastiach:

  • riadenia a zabezpečovania výchovno-vzdelávacieho procesu,
  • riadenia a zabezpečovania školského stravovania,
  • ustanovovania a činnosti orgánov školskej samosprávy,
  • ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov.

Spoločný školský úrad okrem originálnych svojich kompetencií zabezpečuje aj činnosti spojené so zriaďovateľskou pôsobnosťou mesta, prípravou podkladov podľa § 16 až § 23 zákona č. 596/2003 Z. z. a je poverený aj zabezpečovaním ďalších činností, ktoré sú samosprávnym výkonom obcí v zmysle ustanovenia §4, § 6, § 8, § 9 zákona č. 596/2003 Z. z. Odborný zamestnanec Spoločného školského úradu je poverený aj zabezpečovaním činností, ktoré sú samosprávnym výkonom obcí v zmysle § 37 zákona č. 596/2003 Z. z..

Oddelenie sociálnych vecí:

Oddelenie sociálnych vecí zastupuje samosprávu vo zverenej oblasti napĺňaním sociálneho programu mesta a sociálnej politiky v zmysle zákonov č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách v znení neskorších predpisov, č. 305/2005 Z.z. o sociálnoprávnej ochrane detí  a sociálnej kuratele a č. 599/2003 Z.z. o pomoci v hmotnej núdzi. Vykonáva sociálnu pomoc, sociálne poradenstvo a ostatné sociálne činnosti v priamom v kontakte s občanmi mesta. Poskytuje sociálne služby terénnou, ambulantnou a pobytovou formou. Vypracúva koncepčné, strategické a záväzné dokumenty pre sociálnu problematiku. Zabezpečuje prípravu, spracovanie a realizáciu projektov zameraných na rozvoj sociálnych služieb. Súčasťou oddelenia je aj Komunitné centrum, Útulok a nocľaháreň pre občanov bez prístrešia a Denné centrá – kluby dôchodcov

  • zabezpečuje činnosti a agendu mesta v zmysle zákona o sociálnych službách,
  • vypracúva koncepčné, strategické a záväzné dokumenty pre sociálnu politiku,
  • vypracováva VZN pre sociálnu oblasť,
  • sleduje plnenie rozpočtu a využívanie rozpočtových prostriedkov oddelenia
  • pripravuje podklady pre činnosť príslušnej komisie mestského zastupiteľstva,
  • realizuje sociálnu politiku v meste
  • vypracúva, aktualizuje a hodnotí komunitný plán sociálnych služieb mesta
  • metodicky riadi a koordinuje komunitnú prácu zameranú na komunitný rozvoj a komunitné vzdelávanie v komunitnom centre vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti
  • zabezpečuje metodické usmerňovanie, koordinačnú činnosť a kontrolu výkonu činností vrátane hospodárenia v súlade s platnou legislatívou v organizáciách sociálnych služieb v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta,
  • vykonáva sociálnu pomoc, sociálne poradenstvo a ostatné sociálne činnosti v priamom kontakte s občanmi mesta,
  • zabezpečuje prípravu, spracovanie a realizáciu projektov zameraných na rozvoj sociálnych služieb,
  • rozhoduje o odkázanosti fyzických osôb na sociálne služby
  • vedie evidenciu posudkov o odkázanosti na sociálnu službu, rozhodnutí o odkázanosti na sociálnu službu a prijímateľov sociálnych služieb,
  • rozhoduje o poskytovaní jednorazovej dávky v hmotnej núdzi a mimoriadnej dávky
  • zabezpečenie sociálnych služieb odkázaným v núdzi, seniorom, maloletým a spoločensky neprispôsobivým,
  • zabezpečuje kompetencie vyplývajúce zo zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a sociálnej kuratele,
  • sociálne poradenstvo a špecializované sociálne poradenstvo pri riešení rodinných a sociálnych problémov
  • spolupracuje pri výkone výchovných opatrení uložených súdom
  • oznamuje súdu skutočností na rozhodovanie vo veciach výchovných
  • vybavuje zákonné dožiadania ostatných štátnych, policajných orgánov, organizácií a inštitúcii,
  • vybavuje agendu súvisiacu so štatistickými hláseniami.
  • zabezpečuje pochovávanie občanov  v zmysle platnej legislatívy
  • tvorbu podmienok na záujmovú a kultúrnu činnosť a na udržiavanie fyzickej a psychickej aktivity občanov (denné centrum seniorov),
  • koordinuje a riadi poskytovanie sociálnej služby v útulku pre bezdomovcov, kde sa poskytuje ubytovanie na určitý čas, sociálne poradenstvo, nevyhnutné ošatenie a obuv,
  • kontroluje dodržiavania podmienok na vykonávanie nevyhnutnej základnej osobnej hygieny v útulku,zabezpečuje agendu súvisiacu s prevádzkou nocľahárne:

 V nocľahárni sa fyzickej osobe, ktorá nemá zabezpečené nevyhnutné podmienky na uspokojovanie základných životných potrieb a ktorá nemá zabezpečené ubytovanie alebo nemôže doterajšie bývanie užívať, poskytuje:

  • ubytovanie poskytnutím prístrešia na účel prenocovania,
  • sociálne poradenstvo
  • utvárajú podmienky na:
    • vykonávanie nevyhnutnej základnej osobnej hygieny,
    • prípravu stravy, výdaj stravy alebo výdaj potravín.

Zabezpečuje činnosť terénnej sociálnej práce a terénnej práce  :

  • Podpora  sociálnej inklúzie osôb ohrozených sociálnym vylúčením alebo sociálne vylúčených prostredníctvom rozvoja služieb starostlivosti s osobitným zreteľom na marginalizované rómske  komunity.


Komunitné centrum Veľký Harčáš zabezpečuje

  • podporu eliminácie sociálne – patologických javov, vykonávanie osvetovej činnosti zameranej na elimináciu zlých životných návykov rómskej komunity, predchádzanie vzniku krízových situácií,
  • poradenstvo, vzdelávanie obyvateľov vrátane doučovania školopovinných detí, osveta, programy zamerané na sociálne začleňovanie detí a mládeže v rámci včasnej intervencie a osvojovanie si základných spoločenských návykov.

V komunitnom centre sa fyzickej osobe v nepriaznivej sociálnej situácii poskytuje:

  • sociálne poradenstvo
  • pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov
  • pomoc pri príprave na školskú dochádzku a školské vyučovanie a sprevádzanie dieťaťa do a zo školského zariadenia
  • vykonáva preventívnu aktivitu
  • zabezpečuje záujmovú činnosť

Oddelenie opatrovateľskej a prepravnej služby:

  • zabezpečuje činnosti a agendu mesta v zmysle zákona o sociálnych službách,
  • sleduje plnenie rozpočtu a využívanie rozpočtových prostriedkov oddelenia,
  • vybavuje zákonné dožiadania ostatných štátnych, policajných orgánov, organizácií a inštitúcii,
  • vybavuje agendu súvisiacu so štatistickými hláseniami v súvislosti s opatrovateľskou službou
  • vykonáva sociálnu pomoc, sociálne poradenstvo a ostatné sociálne činnosti v priamom kontakte s občanmi mesta,
  • zabezpečuje prípravu, spracovanie a realizáciu projektov zameraných na rozvoj sociálnych služieb,
  • rozhoduje o odkázanosti fyzických osôb na sociálne služby a zabezpečuje vyhľadávanie osôb, ktorým je potrebné poskytnúť sociálnu službu,
  • vedie evidenciu posudkov o odkázanosti na sociálnu službu, rozhodnutí o odkázanosti na sociálnu službu a prijímateľov sociálnych služieb,
  • zabezpečenie sociálnych služieb seniorom a zdravotne ťažko postihnutým,
  • poradenstvo pri riešení rodinných a sociálnych problémov,
  • koordinuje a riadi poskytovanie opatrovateľskej služby, prepravnej služby a sociálnej služby v jedálni
  • vypracúva koncepčné, strategické a záväzné dokumenty pre sociálnu problematiku,
  • vypracováva VZN pre sociálnu oblasť,
  • realizuje sociálnu politiku v meste,